VANLIGA FRÅGOR

Våra produkter
Hur fungerar FriXion-pennorna?
Bläcket i våra FriXion-produkter suddas ut tack vare Pilots unika värmekänsliga bläckteknik. När du vill göra korrigeringar på vänder du bara på FriXion-pennan och suddar ut det du har skrivit. Precis som om du skulle använda ett vanligt suddgummi. Spetsens friktion mot papperet värmer upp bläcket till över 60°C, vilket gör det osynligt. Omvänt dyker bläcket upp igen vid temperaturer under -10°C.Le secret des stylos FriXion effaçables réside dans la technologie de l’encre thermosensible. Une encre exclusive et brevetée par PILOT. Quand vous voulez faire des corrections sur votre page, retournez simplement votre Frixion et gommez vos écrits à l’ai
Det jag skrev har försvunnit. Sidorna i min anteckningsbok har blivit blanka igen. Hur kan jag få tillbaka min text?
Om du lämnar din anteckningsbok, dina läxor eller andra anteckningar i närheten av en värmekälla, t.ex. ett element, instrumentbrädan i bilen en varm dag eller till och med gör upprepade fotokopior, kan sidorna i anteckningsboken värmas upp så mycket att FriXion-bläcket försvinner. Om du upptäcker att sidorna är tomma kan du helt enkelt lägga din anteckningsbok i frysen en kort stund. Vårt värmekänsliga bläck kommer tillbaka om temperaturen är lägre än -10°C. Ditt arbete bör dyka upp igen när sidorna och därmed bläcket har svalnat tillräckligt.
Snälla, hjälp mig! Jag lämnade mina FriXion-pennor ute en varm dag och nu fungerar de inte!
Eftersom värmekänsligt bläck försvinner när det utsätts för värme, kommer bläcket i FriXion-pennorna också att försvinna om det värms upp. Om din penna inte verkar skriva, kontrollera att den inte har utsatts för en värmekälla. Om så är fallet kan du prova att lägga pennan i frysen tills bläcket har svalnat tillräckligt. När du har tagit ut pennan ur frysen låter du den återgå till rumstemperatur och då bör den fungera igen. Du kan också kontrollera att refillen inte är slut genom att skruva loss upp FriXion-pennan och kontrollera bläcknivån.
Finns det inte en risk med att använda en Pilot-produkt på ett flygplan?
Endast produkterna med flytande bläck i vår V-System-serie kräver din uppmärksamhet när du flyger. De är lätta att känna igen eftersom deras namn börjar med V: V5, V-Ball, V-Pen, etc. Om du har en V-System-produkt med dig på flygresan ska du ta av locket och placera pennspetsen uppåt. På så sätt undviker du risken för läckage på grund av lufttrycket i kabinen under flygningen. Endast modellerna V5/7 RT och V-Ball 5/7 RT med flytande bläck är helt garanterade att inte läcka på ett flygplan utan någon särskild hantering.
Är Pilots produkter säkra för barn?
Alla färger och pennkroppar i våra produkter har utformats för maximal säkerhet, särskilt för barn. Våra markers innehåller t.ex. inga giftiga lösningsmedel som xylen eller toluen. Dessutom uppfyller huvarna på våra icke infällbara modeller ISO 11540-standarden och är försedda med ett ventilationssystem som gör att användaren kan andas om locket sväljs. Slutligen har våra avdelningar alla komponenter till våra produkter tillgängliga och kan skickas i digital form för att hjälpa läkarkåren vid allvarliga olyckor.
Hur aktiverar man bläcket i vissa av våra märkpennor?
Innan du använder våra guld- eller silvermarkörer för första gången rekommenderar vi att du följer anvisningarna nedan: Steg 1: Skaka försiktigt den förslutna märkpennan. Steg 2: När locket har tagits av trycker du försiktigt spetsen mot papperet så att den trycks in i pennans kropp. Detta aktiverar ventilen och släpper ut bläcket. Steg 3: Märkpennan är redo och du kan skriva. För att bevara alla de tekniska egenskaperna hos våra märkpennor rekommenderar vi att du stänger huven ordentligt efter användning och förvarar dem liggande.
Hur tar man bort bläck från kläder?
Det finns flera sätt att få bort bläck från kläder: Spraya fläcken med hårspray, sug upp överflödig spray med en ren trasa eller absorberande papper och tvätta sedan som vanligt. Lägg plagget i blöt i varm mjölk i flera timmar, skölj noga och tvätta sedan som vanligt. Lägg det fläckade plagget på en ren vit trasa och dutta på fläcken med en annan vit trasa indränkt i vit vinäger eller 90-procentig alkohol. Tvätta som vanligt.
Ditt kundkonto
Var hittar jag refills, bläckpatroner, stift eller refills för suddgummi?
Våra refills och tillbehör säljs i specialiserade butiker och online på vår webbplats. Vårt mål är att erbjuda ett brett sortiment av pennor och att se till att nöjet att skriva med en Pilotpenna inte tar slut när den behöver laddas. Förutom att det är en ekonomiskt det också miljövänligt att ladda dina pennor.
Jag har glömt lösenordet till mitt konto. Vad behöver jag göra?
Om du har glömt ditt lösenord klickar du på "Mitt konto" längst upp till höger på webbplatsen och sedan på "Har du glömt ditt lösenord?
Jag vill ändra några uppgifter i mitt kundkonto. Hur kan jag göra det?
För att ändra dina personliga uppgifter, såsom: - din e-postadress - ditt telefonnummer - dina leveransadresser - etc., gå till "Mitt konto" genom att klicka på ikonen längst upp till höger på webbplatsen.
Jag vill ändra min postadress. Vad ska jag göra?
Gå till "Mitt konto" och sedan till "Adressbok". Du kan hantera flera leverans- och faktureringsadresser: ändra dem, ta bort dem och lägga till nya.
Dina beställningar
Jag skulle vilja prenumerera på PILOTs nyhetsbrev. Hur gör jag det?
Om du inte har ett konto hos oss kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev med hjälp av formuläret i sidfoten på vår sajt. För att hantera din prenumeration på nyhetsbrevet, gå till "Mitt konto" och klicka sedan på "Mina personuppgifter".
Hur använder jag min rabattkod?
För att dra nytta av din rabattkod kopierar du den till fältet "Lägg till en kampanjkod" i varukorgen innan du går vidare till betalning.
Var hittar jag min Pilot-order?
När din beställning har skickats kan du när som helst spåra ditt/dina paket på ditt konto under fliken "Beställningar". Vi skickar också en leveransbekräftelse till dig via e-post med ditt spårningsnummer och en länk för att följa ditt paket.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Du kan inte ändra eller avbeställa ditt köp när efter att det har bekräftats. Men oroa dig inte: du kan returnera dina varor inom 30 dagar.
Frakt & leverans
Vilka betalningsalternativ erbjuder Pilot?
För att underlätta och påskynda dina köp av Pilot-pennor accepterar vi alla följande betalningsmetoder: Bankkort (Visa, CB, Mastercard) Klarna Apple Pay
Vilka leveransalternativ erbjuder Pilot?
Leverans sker inom Sverige med följande alternativ: [HÄR MÅSTE NI LISTA DE LEVERANSALTERNATIV NI KOMMER ATT HA I SVERIGE]
Hur lång är leveranstiden för min beställning?
Din beställning kommer att levereras inom 3 till 4 arbetsdagar: - [HÄR MÅSTE NI LISTA DE LEVERANSALTERNATIV NI KOMMER ATT HA I SVERIGE]
Returer
Hur kan jag dra nytta av gratis frakt på Pilot-beställningar?
Leverans är gratis på vår webbplats från : [HÄR MÅSTE NI LISTA DE VILLKOR FÖR GRATIS LEVERANS NI KOMMER ATT HA I SVERIGE]
Jag har ångrat mig, hur returnerar jag en vara?
Du kan returnera varor som beställts på Pilot-webbplatsen inom 30 dagar, med förbehåll för de villkor som anges i de allmänna försäljningsvillkoren.